Drejtimi i makinës off-road: Pyetjet më të rëndësishme

Përgatituni për çdo gjë që lidhet me sfidat e drejtimit të makinës off-road.

Si duhet të jetë presioni i gomave kur udhëtoj off-road?

Kur udhëtoni në një rrugë normale, prodhuesi i makinës zakonisht tregon presionin e duhur të gomave në manualin e përdorimit. Kur udhëtoni off-road me makinë 4x4, lind një pyetje: "Si duhet të jetë presioni i gomave në këto rrethana shumë të ndryshme?". Presioni i rekomanduar i gomave për autostradë është i ndryshëm për presionin e gomave për off-road. Për të pasur tërheqjen më të mirë të mundshme, duhet të zgjidhni presionin e duhur të gomave dhe të shkurtoni ose zgjatni gjurmën e gomave tuaja, sipas terrenit. Për ta bërë këtë, tregoni kujdes, vlerësoni mjedisin tuaj dhe fryni ose shfryni gomat tuaja si vijon:

  • Në terren të ashpër, duhet të përdoret rreth 10% më pak fryrje
  • Në terren të shkërmoqur, shfryjini gomat në rreth gjysmë (50%) të presionit standard
  • Në terren ranor, shfryni nga një të katërta deri në pothuajse gjysmën (25-40%) e presionit normal
  • Në borë ose baltë, nuk këshillohet më shumë se një e treta (30%) shfryrje e presionit të rekomanduar

Me kontrollin e presionit të gomës sigurohuni që po përdorni presionin e duhur të gomës për secilën gjendje terreni. Nëse pyesni veten se "sa duhet të jetë presioni i gomave?" kini parasysh gjithmonë se rënia e presionit të gomave në më pak se gjysma (50%) nuk rekomandohet për shumicën e situatave. Këto të dhëna janë udhëzime të përgjithshme të industrisë të cilat duhet të merren në konsideratë për drejtimin argëtues të makinës. Sigurohuni që gjithmonë t'i fryni përsëri gomat tuaja kur ktheheni në autostradë, sepse është e rëndësishme që gjithmonë të përshtatni presionin sipas kushteve të drejtimit të makinës. Nëse harroni ta bëni këtë, qëndrueshmëria e gomave mund të dëmtohet ose mund të rezultojë në rritje të distancës së frenimit.

Kontrolli i automjetit: Si të vazhdoj?

Rekomandojmë që të kontrolloni rregullisht të dhënat e makinës suaj në një kontroll të plotë automjeti për të minimizuar rrezikun e ngjarjeve të papritura. Thjesht ndiqni listën tonë të kontrollit të inspektimit të automjetit. Filloni me gomat tuaja dhe inspektoni shenjat e dëmtimit. Vazhdoni me një kontroll të presionit të gomës. Gjithmonë kontrolloni presionin kur është ftohtë. Presioni i ulët i gomave mund të rezultojë në rritje të distancës së frenimit. Gjithmonë merrni me vete një matës dhe kompresor për goma. Gjithashtu, një kontroll i karburantit siguron që të keni karburant të mjaftueshëm për kohëzgjatjen e udhëtimit tuaj. Kjo masë paraprake aplikohet gjithashtu për të gjitha nivelet e lëngjeve (duke pasur edhe rezervë për rimbushje për udhëtime të gjata).


With your vehicle check it is also important to know the limits of your vehicle and its accessories (as well as any electronic systems such as traction and stability control, hill descent control and differential locks).

A është nevoja për kuti ingranazhesh ose marshesh me transferim dhe si ta zgjedh?

Çfarë është ingranazhi? Kryesisht, "ingranazhi" përshkruan çdo pjesë makinerie rrotulluese me dhëmbë të prera. Atëherë çfarë është kutia e marsheve? Kutia e marsheve ofron ndërrimin e shpejtësive përmes transmisionit të kutisë së marsheve. Për udhëtime të rënda off-road, këshillohet që makinat 4x4 të pajisjen me një kuti marshesh me transferim me dy shpejtësi. Me montimin e një kutie të përshtatshme marshesh me transferim, ajo do të sjellë transmision në pjesën e pasme dhe të përparme të boshteve të helikave dhe do t'ju lejojë të zgjidhni marshin e lartë ose të ulët në kutinë e marsheve për drejtim makine off-road.

  • Me 4x4 me kohë të pjesshme, disponohen opsionet e mëposhtme: kuti marshesh 4x2 (2H) me gamë të lartë, 4x4 (4H) me gamë të lartë dhe 4x4 (4L) me gamë të ulët
  • Me automjetet me 4x4 me kohë të plotë, disponohen vetëm dy opsione: 4x4  me gamë të lartë (me diferencial qendror të hapur/kyçur - nëse ka) dhe 4x4 me gamë të ulët (me diferencial qendror të hapur/kyçur - nëse ka)
Cilat janë ndryshimet mes drejtimit të makinës 4x4 off-roard me 4x4 me gamë të lartë dhe 4x4 me gamë të ulët?

Në drejtimin e makinës 4x4 off-road, 4x4 me gamë të lartë rekomandohet për kushte terreni të butë ose të rrëshqitshëm, si p.sh. rërë, dhè, dhe rrugë me baltë. Megjithëse automjetet 4x4 me kohë të plotë kanë të aktivizuar 4x4 në mënyrë të përhershme, në makinat me kohë të pjesshme, ndryshimi në 4x4 kërkon kalimin nga 2H në 4H.
4x4 me gamë të ulët duhet të aktivizohet në kushte të vështira, si p.sh. terren të ashpër ose shkëmbor, me pjerrësi të lartë. Kur reduktohet shpejtësia e automjetit, ajo do të japë forcën rrotulluese të nevojshme në drejtimin kaq të vështirë të makinës 4x4 off-road. Sigurohuni që të zgjidhni këtë regjim, kur makina është e ndaluar dhe e qëndrueshme sepse ndryshe mund të rezultojë në humbje të kontrollit ose dëmtim të automjetit.

Si mund të dal nga situata e ngecjes së makinës?

Nëse makina juaj ka ngecur gjatë ngjitjes në një kodër off-road, makina do të jetë në marsh me motorin e ndezur, por e ngecur. Nëse makina humb energjinë gjatë udhëtimit në kodra të tilla, rekomandohet që të kryhet Hill Stall Recovery për makinat manuale.
Filloni duke fikur motorin dhe duke vendosur këmbën fort te frenat. Më pas mund të shtypni friksionin dhe zgjidhni marshin indietro në gamë të ulët. Hiqeni ngadalë këmbën nga friksioni dhe nga frenat pak e nga pak. Makina do të jetë në marshin indietro dhe motori i ngecur e ndalon atë që të rrokulliset poshtë. Pasi të jeni siguruar që korsia prapa është bosh, ndizni motorin dhe mbajini këmbët larg të gjitha pedaleve. Kjo do të rezultojë në ecje të butë poshtë.
Për makinat automatike, thjesht vendosni këmbën te frenat, zgjidhni marshin e duhur dhe ngadalë hiqni këmbën nga frenat.

Më ka ngecur makina në baltë: Çfarë opsionesh kam?

Gjëja e parë që bëni kur makina ngec në baltë, është të ndaloni motorin, ndryshe rrezikoni që makina të ngecë edhe më shumë. Si ta nxjerr makinën nga balta? Provoni të hiqni baltën në pjesën e përparme të gomave dhe vendosni artikuj të tillë si tapete makinash, madje edhe degë pemësh poshtë gomave për të dhënë fërkim. Këta dy hapa duhet ta bëjnë të menaxhueshme daljen e makinës së ngecur në baltë.
Alternatively, try to gently move the steering wheel from side to side when your car is stuck in mud. This can Si alternativë, provoni lehtë të lëvizni timonin nga njëra anë në tjetrën kur makina ka ngecur në baltë. Kjo u jep kopertonave të gomës mundësinë të mbërthehen. 

Si ta zgjedh suspensionin e makinës për makinën time 4x4?

Suspensioni i makinës kontrollon lëvizjen vertikale të gomës dhe ruan kontaktin me tokën. Këto sisteme variojnë sipas automjetit, prodhuesit, modelit etj. Dy sistemet kryesore 4x4 janë si vijon:

  • Suspensioni i pavarur: ky suspension off-road lejon që çdo rrotë të lëvizë në mënyrë të pavarur nga rrota përballë. Megjithëse ofron mbërthim të mirë në rrugë, komoditet, manovrim dhe stabilitet, dizajni i tij sjell distancë të ndryshueshme nga toka në lidhje me diferencialin. Një numër pjesësh lëvizëse mund të jenë të brishta ndaj dëmtimeve gjatë drejtimit ekstrem off-road.



AvantazhetDisavantazhet

  • Peshë e ulët pa sustë
  • Artikulim i shkëlqyer i akseve dhe lëvizjes së gomës
  • Pozicion i ulët i montimit të dyshemesë dhe motorit
  • Komoditet, mbërthim në rrugë, manovrim
  • Ndërtim kompleks dhe i kushtueshëm
  • Rritje e mundësive që makina të prekë poshtë
  • Pjesë të ekspozuara lëvizëse (dëmtim i mundshëm)
  • Aksi solid i krahut: zakonisht përdoret për automjete të lehta, të mesme dhe të rënda, të dyja rrotat janë të lidhura me këtë suspension 4x4. Kur njëra rrotë lëviz lart, rrota përballë lëviz poshtë, duke ruajtur distancën poshtë aksit mbi terrenin e ashpër. Kështu, me këtë suspension të makinës, pjesët lëvizëse mbrohen nga ndikimi dhe dëmtimi kur udhëtoni off-road.



AvantazhetDisavantazhet

  • I thjeshtë, i fortë dhe më pak i kushtueshëm
  • I fortë dhe mund të transportojë ngarkesa të rënda
  • Relativisht e lehtë për t'u riparuar
  • Distancë optimale në terren të ashpër
  • Peshë e lartë me susta, manovrim i komprometuar
  • Susta fletë heavy-duty (për rrugë me gropa, komoditet të reduktuar)
  • Artikulimi i gomave i kufizuar nga suspensioni i makinës me një aks krahu


Kur përballem me një pengesë, çfarë duhet të kem parasysh?

Ju duhet t'u kushtoni vëmendje pikës së hyrjes dhe të daljes së pengesës. Bëni një kontroll vizual, sigurohuni që keni zgjedhur marshin e duhur dhe që po përdorni gamën e duhur të lartë-të ulët dhe bllokimin e diferencialit, por gjithashtu kuptoni aftësinë e automjetit tuaj 4x4. Është gjithashtu thelbësore që të ruhet vrulli dhe tërheqja përmes pengesës. Dhe nëse automjeti juaj ngec, përdorni frenat e këmbës për t'u siguruar që automjeti ngec në marsh.


Sigurohuni, për çdo pengesë, të zgjidhni planin korrespondues të veprimit, taktikat, procedurat dhe çfarë të bëni në rast emergjence.

Çfarë duhet të bëj në rast rikuperimi makine?

Kur udhëtoni off-road, është e rëndësishme të keni setin bazë të artikujve për rikuperimin e makinës. Kjo përfshin doreza, unaza tërheqjeje, pulexha, pajisje rikuperimi (rripa, zinxhirë ose kabllo shtesë), mbrojtëse pemësh, rripa ngarkese, pika tërheqëse në automjetin tuaj (para dhe prapa), lopatë dhe sëpatë.

  • Rripat e rikuperimit: rripat duhet të jenë bashkuar me unazat e tërheqjes me pikat e rikuperimit sepse sfera ose ganxha e tërheqjes kanë kapacitet të pamjaftueshëm për procedurat e rikuperimit. Pasi të jetë vendosur unaza dhe të jetë shtrënguar fort, lirojeni kunjin lehtë për të lehtësuar heqjen e tij pas rikuperimit. Përpara se të filloni procedurën, sigurohuni që zona të mos ketë pasagjerë, persona pranë apo pengesa. Nëse nevojitet, pastroni baltën ose rërën nga poshtë automjetit.
  • Kriku i ngritjes lart: kini parasysh se duhet ta përdorni krikun e ngritjes lart nëse jeni trajnuar siç duhet sepse mund të jetë vërtet i rrezikshëm. Megjithëse i dobishëm në shumë situata (i përdorur si krik, si pajisje ngritëse dhe morsë), ai kërkon vendosjen e pikave të sigurta të ngritjes në pajisje. Gjithashtu, përdoreni gjithmonë bashkë me një pllakë të qëndrueshme bazë për një mbështetje të mirë që e përhap ngarkesën në një zonë më të madhe.
  • Ngritëset me ajër: u referohet qeseve të mëdha prej PVC-je që janë të mbushura me ajër nga tubi i shkarkimeve dhe mund ta ngrenë me shpejtësi automjetin për rikuperimin e makinës. Të kushtueshme, por me peshë të lehtë dhe që magazinohen lehtë, nuk mund ta ekspozoni ndaj komponentëve të nxehtë të automjetit ose objekteve të mprehta.

Ngritja me vinç: Ndërkohë që mbani zonën të lirë nga pasagjerët, vendosni një batanije mbi rripin e vinçit për të reduktuar rrezikun e lëndimeve nëse këputet. Sigurohuni që ta përdorni si pikë bashkuese që mund t'i rezistojë tendosjes.

Nëse planifikoj të përdor makinën time për të kaluar një lumë, çfarë duhet të kem parasysh?

Përpara se të përdorni makinën tuaj për të kaluar një lumë, ju duhet të dini se sa poshtë ndodhen tubat e marrjes së ajrit. Përpara se të kaloni një lumë me 4x4, është e rëndësishme që të vrojtoni terrenin rrethues për të pasur një ide të qartë se çfarë duhet të prisni në shtratin e lumit. Nëse planifikoni të përdorni makinën tuaj për të kaluar ujin, duhet të njihni teknikat më të sigurta të kalimit të lumit. Ideale është që të bëni një inspektim vizual duke ecur përmes ujit dhe duke vlerësuar itinerarin ideal (larg nga ujërat e thella dhe/ose ujërat e vrullshme).
Si të kaloni lumin: Sigurohuni që të planifikoni pikën e daljes paraprakisht, të mbani dritaret të ulura dhe të hiqni rripat e sigurimit. Mund të jetë më praktike për ju gjithashtu që ta kaloni lumin në një kënd që është disi kundër rrymës, sepse do t'ju jepte kohë shtesë për të reaguar nëse uji shtyn automjetin tuaj. Kini parasysh se asnjëherë nuk duhet ta fikni motorin kur ndaloni në ujë dhe duhet të mbani një shpejtësi të qëndrueshme gjatë gjithë kalimit të lumit me makinë.

A janë gomat për çdo terren (AT) të përshtatshme si goma dimërore? Cila gomë për çdo terren (AT) mund të performojë mirë në dimër?

Në rrugë një gomë dimërore e nivelit të lartë është më e mirë edhe se një gomë e mirë për çdo terren në borë dhe akull. Goma dimërore është produkt special. Goma për çdo terren mund të performojë mirë në kushte dimërore, por varet edhe nga vetë produkti. Cila gomë për çdo terren (AT) është zgjedhja më e mirë? Një gomë për çdo terren si Grabber AT³ ka performancë të mirë në borë. Ajo madje ka edhe simbolin “Three-Peak-Mountain-Snow-Flake” (3PMSF). Një gomë me këtë simbol plotëson kërkesa të caktuara ligjore për gomat dimërore dhe ka performancë të mirë në kushte dimërore. 

Në borë të thellë madje ju mund të optimizoni performancën tuaj me një gomë për çdo terren (AT) duke u siguruar që të implementoni shfryrje më shumë se një të tretën (30%) nga presioni i rekomanduar. 

Në përgjithësi, me udhëtimin off-road tabloja është shumë e ndryshme. Gomat për çdo terren janë më të mira se gomat dimërore në shumicën e situatave.

Çfarë duhet të di rreth vrullit me makinat dhe transferimin e peshës?

Vrulli te makinat është një nocion i rëndësishëm off-road. Çfarë është vrulli? Në fizikë vrulli përshkruan produktin e masës dhe shpejtësisë së një objekti. Ja një shembull i vrullit, kur drejtoni makinën: Kur keni pak fërkim, do ta keni shumë më të vështirë lëvizjen para nga një ndalim i plotë. Çelësi është të gjeni balancën e duhur mes tërheqjes dhe vrullit: jo shumë ngadalë që të mos rrezikoni të ngecni, jo shumë shpejt që të mos bëni aksident.

Për sa i përket transferimit të peshës, kini parasysh se në çdo sipërfaqe me kënd që udhëtoni ka pasoja në transferimin e peshës suaj. Ajo do të transferohet nga njëri fund në tjetrin dhe nga njëra anë në tjetrën. Për shembull, kur udhëtoni në malore, pesha padyshim do të transferohet në gomat e pasme. Për të kuptuar vrullin e makinave, duhet të njihni makinën tuaj dhe të përshtatni aftësitë tuaja në drejtim me rrugën që po përshkoni për të shmangur rrokullisjen.

Çfarë lloj sustash dhe amortizatorësh për makinën time duhet të përdor?

Kur bëhet fjalë për amortizatorët në një makinë, keni tri zgjedhje: susta normale, susta fletë dhe shufra amortizatori. Nëse po përdorni një aks solid krahu, mund të preferoni përdorimin e sustave fletë, ndërsa sustat normale dhe shufrat e amortizatorit përdoren më shpesh me një aks të pavarur.

  • Sustat normale njihen për absorbimin e dridhjeve më mirë se sustat fletë, por konsiderohen më pak praktike për shkak të instalimit të tyre. Ato preferohen më shpesh për kamionët me performancë të lartë sepse ato lejojnë më shumë lëvizje brenda sistemit të suspensionit. Ato ofrojnë më shumë komoditet dhe manovrim.
  • Sustat fletë janë një lloj amortizatorësh që njihen si më të forta se sustat normale. Ato ju lejojnë të transportoni ngarkesa shumë më të mëdha me më pak shfryrje.
  • Shufrat e amortizatorit nuk shtypen ose ngjishen si sustat fletë ose sustat normale sepse ato përbëhen nga një tub i ngushtë çeliku.

Gjatë drejtimit të makinës një amortizator për makinën tuaj është i rëndësishëm. Kur udhëtoni off-road në sipërfaqe të ashpra, ato punojnë vazhdimisht. Sigurohuni që të përdorni amortizatorë që ofrojnë nivelin më të lartë të sigurisë dhe kontrollojnë makinën tuaj.

Çfarë duhet të bëj nëse jam off-road dhe makina ime prishet?

Kur udhëtoni off-road, ndoshta keni qenë në ndonjë situatë kur makina juaj është prishur. Prandaj, duhet të keni gjithmonë një set emergjence dhe pjesë këmbimi në makinë. Është shumë e rëndësishme të pajiseni mirë për off-road, nëse përfundoni me makinë të prishur. Kjo listë përfshin siguresat, filtrin e naftës, shufrat e tërheqjes, pompën elektrike të naftës, materialet e rikuperimit, bosht aksi rezervë dhe xhunto universale etj. Nëse nuk ia keni idenë se çfarë do t'ju duhet të merrni me vete, për t'u përgatitur kur makina juaj prishet, kontaktoni me një ekspert për off-road i cili mund t'ju këshillojë.

Sa shpejt mund të udhëtoj me gomat e mia, çfarë vlerësimi shpejtësie ka goma?

Ju duhet të jeni gjithnjë në dijeni të vlerësimit të shpejtësisë së gomës! Gomat mund të ecin vërtet shpejt, por kini parasysh se secili produkt është i ndryshëm. Në varësi të madhësisë së gomës dhe indeksit të ngarkesës, indeksi i shpejtësisë do të përshtatet për sigurinë tuaj. Për shembull, GRABBER AT³ (Serie 40 – 275/40 R 20 106V XL) mund të udhëtojë me deri në 240 km/orë.


Ku gjendet vlerësimi i shpejtësisë në vetë gomën? Ai është i afishuar në koperton në fund të madhësisë së gomës dhe paraqitet nga një shkronjë. Një vlerësim shpejtësie “Q” mund të shkojë deri në 160 km/orë, gomat me vlerësim shpejtësie “V” mund të shkojnë deri në 240 km/orë.


Është gjithmonë e rëndësishme të përshtatni shpejtësinë me mjedisin tuaj. Mos e përdorni shpejtësinë e plotë, kur mund të ketë rreziqe pas një kthese ose përpara jush. Pasja e një indeksi shpejtësie maksimale nuk do të thotë se duhet ta çoni shpejtësinë në maksimum. 

Që prej vitit 1915.
General Tire. Një markë e Continental.